کتابداران جوان

وبلاگ گروهی دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه جندی شاپور(ورودی های ۸۵)

کتابداران جوان

وبلاگ گروهی دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه جندی شاپور(ورودی های ۸۵)

پیکنیک همراه استاد

خبر تازه اینکه:

استاد عرب زاده،پایه گذار کتابداری دانشگاه جندی شاپور،بعد از مدتی که شیراز تشریف داشتن اومده بودن به دانشکده تا سراغی از گروه کتابداری بگیرن.

 

ما هم فرصت رو غنیمت شمردیم و ایشون را دعوت کردیم تا چند ساعتی رو با هم باشیم .روز به یاد ماندنی بود.جا داره که از ایشون تشکر کنیم.امیدواریم هر جا که هستن موفق و سالم باشن.ما همیشه به یاد ایشون هستیم.

 

 

موفقیت یکی از ۸۵ ها

با خبر شدیم چکیده ی مقاله ی دوست خوبمان خانم زینب سعیدی با عنوان مقایسه ی وضعیت فضای فیزیکی و تجهیزات کتابخانه های عمومی مناطق ۱تا ۴ شهرستان اهواز با استاندارد های انجمن بین المللی کتابدارن ایفلا در داوری چکیده ی مقالات همایش دانشگاه الزهرا پذیرفته شده است.از طرف ۸۵ ها این موفقیت بزرگ را به ایشان و اساتید گروه تبریک گفته و امیدواریم این موفقیت ها  همچنان ادامه داشته باشد.

کسانی هم که چکیده ی آنها پذیرفته نشده ناراحت نباشند. از همین حالا به فکر همایش مشهد باشید !!!!!!! در ضمن یادتون نره که شکست مقدمه ی پیروزی است.

تغیر موعد همایش مشهد

سلام دوستان

اگه یادتون باشه قرار بود همایش هایی در تهران ومشهد برگزار بشه .همایش تهران که در همون تاریخه وقرار بودتا ۱۵ بهمن  جواب چکیده ها بیاد  که ما تا امروز خبری در این مورد نشنیدیم. ولی در مورد همایش مشهد یه خبر خوشحال کننده براتون دارم .

از قرار معلوم تاریخ برگزاری همایش به ابان ماه موکول شده ودوستانی که درگیر  امتحانات بودن می تونن از حالا به فکر ارسال چکیده هاشون باشن  که ان شاالله پذیرفته شوند  .

معرفی باشگاه پژوهشگران دانشجو

 

 نمی دونم شما با این باشگاه و فعالیتهاش آشنا هستید یا نه  ممکنه عضو این باشگاه  یا  عضو خبرنامه  باشگاه باشید  اما  اگه دوست دارید  درباره ی این باشگاه و فعالیتهاش بدونید این پست  می تونه راهنماییتون کنه .(برخی از مطالب مستقیما از سایت  باشگاه  نقل شده است .) 

 

همه ی ما می دونیم که برای  پرداختن به  امر پژوهش دانشگاه نسبت به نهادهای آموزشی و پژوهشی دیگه  وظایف سنگین تری رو به دوش می کشه  اما  با وجود برخورداری از چنین اهمیتی تا کنون  یک مرکز مسئول در حوزه ی  پژوهش های دانشجویی وجود نداشته  که به طور متمرکز به این امر بپردازه و در همین راستا ست که معاونت پژوهشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها طرح تأسیس یک نهاد متولی که مسئولیت اجرایی این مسأله را بر عهده بگیره تحت عنوان «باشگاه پژوهشگران دانشجو » را پیشنهاد نمود. «باشگاه پژوهشگران دانشجو » در حکم ستاد هماهنگی، برنامه‌ریزی و هدایت پژوهشگران دانشجو در جهت. هماهنگی بین جزیره‌های منقطع از هم دانشجویان در دانشگاههای مختلف عمل می کنه. 

 

اهدافی که این  باشگاه دنبال می کند:

1)      شناسایی دانشجویان پژوهشگر جهت تأسیس بانک اطلاعات پژوهشگران دانشجو

2)      سازماندهی پژوهشگران دانشجو در قالب گروههای تخصصی

3)      حمایت و هدایت دانشجویان پژوهشگر

 

  برخی از خدمات این باشگاه :

 1.ثبت گروههای پژوهشی دانشجویی تحت نظر خود به عنوان NGOهای علمی و اخذ تسهیلات لازم از مراجع ذی‌ربط بر عهده این باشگاه است.

 2.   ایجاد کارگاههای آموزشی ـ پژوهشی در راستای اهداف باشگاه و حوزه‌های مربوط با گروههای پژوهشی

 3.  برگزاری همایشها و سمینارهای پژوهشی ـ دانشجویی

 ۴ .  کمک به انعکاس و انتشار فعالیتهای پژوهشی، گروههای پژوهشی باشگاه در قالب مقالات، کتاب، سایت اینترنتی و ....

 سایت باشگاه  در بخش بانک  اطلاعات دارای کتابخانه ی دیجیتال و بانک مقالات وگنجینه ی سوالات ارشد و دکتری و...است.  

یکی از خدماتی که این باشگاه اخیرا ارائه کرده : دسترسی رایگان اعضا به نسخه های الکترونیکی  برخی از  مجلات معتبر دنیا  مانند :   Time , Science,از طریق سایت باشگاه بوده . در صورت عضو شدن  شما میتوانید برای سایت این باشگاه  مطلب ارسال کنید. البته عضو شدن در این باشگاه  شرایط و ضوابط خاصی  داره که  می تونید برای آگاهی  کامل متن  آیین نامه ی عضویت در باشگاه  که در  سایت باشگاه  موجود است مطالعه  کنید. در ضمن افراد فارغ‌التحصیلی که حداکثر 2 سال از اتمام فارغ‌التحصیلی آنها گذشته باشد نیز می‌توانند با دارا بودن شرایط به عضویت باشگاه درآیند.جالب این جاست که در کنار شرایطی مانند داشتن تالیف ، ترجمه ، مقاله ،داشتن معدل 18 در رشته های علوم انسانی  17 در رشته های علوم پایه ، رتبه های اول و.... اولین شرطی که ذکر شده :   عضویت در  یکی از انجمن‌های علمی دانشگاه محل تحصیل می باشد. 

امیدوارم  با مطالعه ی  این  پست تا حدی با فعالیت های این باشگاه آشنا شده باشید  برای  کسب اطلاعات بیشتر  در این زمینه می توانید  به سایت  باشگاه  به نشانی http://www.SRCN.ir   های        و   www.bpdanesh.ir      مراجعه کنید .

   

 موفق باشید

 

یه نفس راحت!

یه خسته نباشید جانانه به همه بچه درس خونا!

 

حالا که امتحانات تموم شده می تونید نفستونو تو سینه نگه دارید(زمان  لازم=۱۰ثانیه)بعد با همه نیرو بدید بیرونآخیش!

االان دیگه نوبتی هم باشه نوبت تفریحه.....................خواب خیلی می چسبه مگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انشاالله که همه از نتیجه امتحانا راضی باشید.

 خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار