کتابداران جوان

وبلاگ گروهی دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه جندی شاپور(ورودی های ۸۵)

کتابداران جوان

وبلاگ گروهی دانشجویان کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه جندی شاپور(ورودی های ۸۵)

اطلاعیه کار دانشجویی

قابل توجه دانشجویان کتابداری جویای کار :

دانشجویانی  که مایلند به عنوان کار دانشجویی در کتابخانه فعالیت نمایند ،می توانند به خانم اکبری  در کتابخانه دانشکده ی داروسازی مراجعه کنند.

یک اشتباه کوچک

مثل اینکه سریال اشتباهات املایی پلاکارت های  دانشگاه  پایانی ندارد. هنوز خاطره ی اشتباه نوشتن کلمه کتابخانه  را  فراموش  نکرده بودیم  که این بار  دیدیم  سایت دانشگاه  در اطلاعیه ی پذیرش دانشجو به اشتباه  agums نوشته شده . حال اگر خواستید از  کتابداری به  فوریت پزشکی  تغییر رشته دهید به آدرس ajums.ac.ir مراجعه کنید.امیدواریم  ایندفعه قسمت آخر این سریال باشد.

 

View Full Size Image                   View Full Size Image  

 

دور کاری چیست؟

از دانشجویان رشته کتابداری انتظار نمی رفت که اینقدر تعریف ومعنی این واژه براشون نا آشنا باشه .حالا می خوام براتون  معنیش کنم .

تعریف سنتی دور کاری :کار در مکان هایی غیر از مکان های کاری متعارف کارفرما،استفاده از فناوری اطلاعات یا فناوری مخابرات  واحتمالا اوقات کاری انعطاف پذیر را شامل می شود

نحوه ی عضویت در وبلاگ

دوستان عزیزی که  تمایل به عضویت و  همکاری فعال دراین  وبلاگ  را  دارند لطفا درخواست خود

را به آدرس ketabdaranejavan@yahoo.com   ارسال نمایند. ضمناً برای عضویت نیاز به فرستادن

نام کاربری و کلمه ی عبور نیست.

منتظر حضور فعالتان هستیم .

 

معرفی یک کتاب به درد بخور

منتشر شد:       دورکاری برای کتابداران و اطلاع رسانان

 

نوشته: مونیکا بلیک
ترجمه : نادر نقشینه dialog@neda.net
چاپ: اول – 1380
تعداد صفحات: 110 صفحه
قیمت: 5000 ریال

این راهنما به قصد معرفی دورکاری یا Teleworking برای کتابداران و اطلاع رسانان تهیه شده است و در آن به دورکاری در میان کارکنان مراکز کتابداری و اطلاع رسانی و همچنین دورکاران Teleworkers بعنوان کاربران خدمات کتابداری و اطلاع رسانی توجه شده است. سه فصل اول روایتی عمومی از دورکاری - اینکه دورکاری چیست، چگونه مدیریت می شود و موضوعاتی که در هنگام انجام آن در خانه باید در نظر گرفت - را ارائه می کنند. فصول 4، 5 و 6 بطور خاص متوجه جامعه کتابدارای و اطلاع رسانان می باشد. فصل 4 به فرصتهای دورکاری برای کتابداری و اطلاع رسانی می پردازد و فصل 5 مورد کاوی هایی است از آن دسته از کتابداران و اطلاع رسانان که یا دورکار هستند یا قبلا دورکاری کرده اند. فصل 6 انواع اطلاعات مورد نیاز دورکاران را مورد توجه قرار داده و به نقش بالقوه کتابخانه ها در توسعه خدمات برای دورکاران نظر می کند. فصول آخر نیز منابعی برای کسب اطلاعات بیشتر فراهم می کند.

منبع :پژوهشگاه اطلاعات ومدارک علمی ایران